Toon je expertise

Achtergrond
In de media is het steeds belangrijker om jezelf overtuigend te presenteren. Mensen hebben veel meer mogelijkheden om uit te zoeken met wie zij te maken hebben. Ze kijken op Linkedin of typen je naam in op Google. De eerste indruk is al gemaakt voordat het gesprek begint. Vaak zijn mediaprofessionals bescheiden in hun presentatie. Ze laten niet goed zien hoeveel kennis of ervaring ze hebben op een bepaald gebied. Mensen voelen zich meer serieus genomen als ze dat wel weten. Het maakt het eerste contact opener en inhoudelijker.

Hoe zet je jezelf professioneler op de kaart? Tijdens de workshop van Gisèle Noordzij en Jolan Douwes, beiden experts op hun vakgebied, leer je jezelf sterker te presenteren. Daarbij maak je gebruik van storytelling in business, zowel on- als offline. Lezers, luisteraars, kijkers of andere bronnen kunnen je dan beter vinden. Ook je leidinggevenden weten beter waar jij expert in bent. Als je deskundigheid overeenkomt met je eigen interessen, helpt dit ook om langer inzetbaar te blijven.

Doelgroep
Medewerkers die namens hun organisatie naar buiten treden, hebben baat bij de workshop. Dit kunnen verslaggevers, redacteuren en producers zijn, maar ook leidinggevenden. Belangrijk voor het verloop van de workshop is dat zo veel mogelijk medewerkers met vergelijkbare functies in dezelfde groep zitten. Ze kunnen elkaar helpen hun verhaal sterk en herkenbaar te maken.

Doelstelling
Na het volgen van de training weten de deelnemers zichzelf op een onderscheidende manier te presenteren, zowel online als tijdens presentaties, vergaderingen en aan de telefoon. Belangrijk is dat ze hierdoor ook meer zelfvertrouwen en professionaliteit uitstralen, wat een positieve invloed heeft op hun werk.

Aanpak
Het betreft een ééndaagse incompany-training, verdeeld in een aantal blokken: 1. Waarin wil jij je als mediaprofessional onderscheidend presenteren? 2. Hoe breng je je verhaal op een overtuigende manier? 3. Hoe zet je jezelf stevig neer in de sociale media?

Programma

09:00 – 09:30 inloop met koffie en thee
09:30 – 10:00 Hoe ontdek jij je onderscheidend vermogen?
10:00 – 11:00 Hoe vertel je een goed verhaal?
11:00 – 11:15 Pauze
11:15 – 12:00 Waar leg je de nadruk op bij jouw verhaal? (in tweetallen)
12:00 – 13:00 Lunch
13:00 – 14:00 Presenteren op een andere manier (uitwerking huiswerkopdracht)
13:30 – 15:00 De kracht van een sterk profiel op Linkedin (met schrijfopdracht)
15:00 – 15:15 Pauze
15:15 – 16:00 Hoe presenteer je je zakelijk en hoe zet je je profiel effectief in?
16:00 – 16:15 Afronding en evaluatie

Werkvormen
Er wordt gebruikgemaakt van interactieve werkvormen. Resultaat: Mensen hebben na de workshop hun profiel helemaal scherp leren neerzetten. Zowel op Linkedin als ook in de praktijk ten behoeve van presentaties, interviews, persconferenties, vergaderingen, telefoon, etc..

Groepsgrootte
De groep is maximaal 12 personen groot en minimaal 6 personen.

Kosten:
De kosten voor de incompany-training bedragen euro 2.750 excl. btw per workshop, inclusief voorbereiding en materialen, exclusief de lunch en locatie. Er wordt vanuit gegaan dat de organisatie deze zelf organiseert.

Trainers:

Gisèle Noordzij – theaterregisseur en presentatietrainer linkedin.com/in/giselenoordzij

Jolan Douwes – freelance-journalist en loopbaanadviseur linkedin.com/in/jolandouwes

Data
De datum wordt gepland in onderling overleg.

Extra Aanbod
Een maand na de training kunnen medewerkers nogmaals naar hun LinkedIn-profiel laten nakijken door Jolan Douwes. Dit vanwege het feit dat medewerkers na afloop vaak nog zaken verder aanscherpen en vragen hebben waar ze tijdens de training zelf en voorafgaand aan, niet opkwamen.

Meer informatie en opgave:
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Lars Timmermans via email lars@media-movers.nl,
of mobiel 06 4626 6658

Neem contact op

Voornaam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Telefoon (verplicht)